Kod prijedloga: VOXPOPULI-2023-06-8
Uređenje adekvatnog uredskog prostora u jednoj od nekretnina u vlasništvu Grada Dubrovnika unutar stare gradske jezgre. Prostor bi koristili mali obrtnici i tvrtke s područja stare gradske jezgre.
Budući da dobar dio malih obrta i poduzeća, pogotovo onih koji posluju u online/digitalnom okruženju, nemaju vlastiti poslovni prostor; nameće se potreba iznalaska adekvatnog prostora koji može funkcionirati kao zajednički prostor za povremeni rad (shared co-working space). Prostor bi bio namijenjen obrtnicima/poduzećima isključivo sa adreso sjedišta unutar gradskog kotara Grad, što se lako može provjeriti u podacima iz Sudskog registra poslovnih subjekata, a da bi se spriječilo nepropisno korištenje, za svako korištenje prostora korisnici bi se upisivali na potpisnu listu s podacima njihove firme/obrta. Kao prostor može poslužiti neki od stanova u vlasništvu Grada Dubrovnika unutar stare gradske jezgre, a koji su neiskorišteni, ni stambeno niti na bilo koji drugi način. Stan bi trebalo adaptirati i opremiti osnovnim modernim uredskim namještajem; pristupom internetu, klima uređajem s grijanjem i hlađenjem, dvama sigurnosnim kamerama za nadzor pristupa i korištenja (jednom poviše ulaznih vrata, drugom unutar samog prostora) i digitalnom bravom na ulazu, sa šifrom, programiranom da NE dozvoljava ulaz nakon definiranog vremena (npr. radno vrijeme co-working prostora od 9 do 17, nema ulaska nakon 17, samo je izlazak moguć.) Prostor bi idealno bio podijeljen u dvije prostorije, jedna s dva uredska stola, postavljenim jedan nasuprot drugom, za ukupno četiri radna mjesta za osnovni rad na laptopu; i druga, koju bi poduzetnici mogli koristiti za poslovne sastanke. Od namještaja je dovoljna mala sofa/dvosjed, uz navedeni uredski namještaj. Ako bi prostor imao i sanitarni čvor, bilo bi idealno, ali nije nužno. Povrh ideje o digitalnoj bravi, ulaz se može programirati po digitalnoj kartici na bazi NFC tehnologije (slično kao hotelski key-card), čime bi se stupanj sigurnosti i praćenja korištenja co-working prostora podigao na višu razinu, u cilju sprečavanja malverzacija korištenjem prostora. Projekt je idealan za participativno budžetiranje i iznos od 120.000 Eura bi bio dovoljan za adaptaciju i renovaciju prostora, nabavu osnovnog uredskog namještaja, osiguravanje pristupa internetu i instalaciju sigurnosno-ulaznog mehanizma uz nadzor kamerama. Napominjem da je ovakav prostor namijenjen ciljanim korisnicima koji se bave uslužnim/digitalnim djelatnostima i poslovanje im se bazira online - on NE BI TREBAO biti nikakva radionica za izradu bilo čega, već je namijenjen digitalnom poslovanju sa što manje otiska i zagađenja. NFC pristupne kartice mogu se kodirati da mjere vremensko korištenje prostora (u suradnji s dubrovačkim udrugama FUTURA i Zajednicom tehničke kulture), opet u cilju sprječavanja zloupotrebe co-working prostora - to nije stalnu ured, niti je kao takav zamišljen, već kao mjesto gdje mali poduzetnici mogu dovesti poslovne partnere i održati prezentaciju/sastanak ili provesti par sati radeći na svojim projektima, na vlastitoj opremi.